söndag 13 oktober 2013

Nail Pattern Boldness - Glitter Food Topcoat

Medan jag är och sliter i skolan inför en tenta på tisdag, får ni se ett snabbt inlägg om en väldigt bra och användbar produkt!

Glitter Food Topcoat kommer från märket Nail Pattern Boldness, och är en typ av överlack.

Många glitterlack kräver ofta flera lager topplack för att bli helt släta, och det blir ofta tjockt och otympligt, samtidigt som det kan ta längre tid för lackningen att torka, dessutom brukar man få fylla på med ännu mer överlack efter någon dag då det "äts upp" av glitterlacket. Jag är inte så glad i att lägga flera lager av Seche Vite för att få lacket helt slätt, dels blir det som sagt tjock, dessutom känns det som slöseri med överlack. I dessa situationer är GFT en riktigt bra lösning!

GFT ett lack med tjock bas och lägger sig alltså i hålrummen mellan glitterkornen i ditt nagellack och bildar en slät yta. När jag testade lacket hade jag tre lager av det blå glitterlacket Dorothy, who? från China Glaze, ett lager GFT och slutligen ett lager Seche. Jag lät lacket torka någorlunda, sedan lade jag ett lager GFT och direkt efter det SV och fick en helt slät manikyr! Kan verkligen rekommendera att testa om ni använder mycket glitterlack.

Glitter Food Topcoat torkar lite matt, så det är verkligen att föredra att använda ett topplack överst.

Jag beställde Glitter Food Topcoat från Edgy Polish (fantastisk butik, in och kika om ni inte gjort det tidigare!) samtidigt som jag beställde lacken från Bootie Babe, här. Där kostar en flaska 85 kr.





Svårt att se, men en helt slät manikyr tack vare GFTC! 

2 kommentarer:

  1. Alltså jag glömmer ju alltid att använda mitt sånt här. Synd för det är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer inte osökt tyvärr. Skall låta det stå bland topp- och baslacken så att jag kommer ihåg det :)

      Radera