fredag 23 augusti 2013

China Glaze - Pointsettia

Om jag skulle nämna en kollektion jag verkligen fastnat för så skulle det vara julkollektionen från China Glaze 2011, Let It Snow. Det är få kollektioner som jag varit beredd att köpa alla lacken ur, men detta är lätt en av dem, jag tror jag har sju eller åtta av dem... 

Detta är iallafall ett av flera röda, och detta är det ljusaste av dem, Pointsettia. Jag köpte det när Grand Parfymeri i Göteborg sålde ut sina China Glaze för 49kr, så då slog jag till.

Pointsettia är ett ljusrött krämlack som nästan är lite jelly. Jag fick lacka på tre lager för att det inte skulle bli allt för genomskinligt, men lite VNL lyser igenom, men det stör mig inte så mycket. Torktiden är helt okej, och jag har toppat med Seche Vite som vanligt.

Gillar verkligen röda naglar, det känns så klassiskt snyggt och naglarna och händerna känns extra sexiga tycker jag ;) Rött kommer nog aldrig att vara ute i min bok!

Betyg: 4/5, snyggt!

Har ni någon kollektion som ni har fallit extra mycket för?





10 kommentarer:

  1. Klassiskt och vansinnigt snyggt!

    A-Englands Burne-Jones kollektion har många fina lack tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Skall nog spana in den kollektionen, den verkar onekligen vacker!

      Radera
  2. Rött fungerar alltid, så är det bara. Känns som man aldrig kan gå fel med rött. Den är sååå fin denna.
    Jag har säkert flera kollektioner där jag gillat nästan alla lack, men det enda jag kan komma på nu är O.P.I Mariah Carey som kom vintern 2012. :-)

    SvaraRadera
  3. Väldigt pinuppigt och vackert! Jag älskar verkligen julkollektioner, de brukar oftast vara årets bästa. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Jag faller också lätt för julkollektionerna, de brukar ha många fina lack!

      Radera
  4. En av mina röda favoriter. Så VÄLDIGT snyggt.

    Jag har nominerat dig till en award inne på min blogg.
    http://mrsdata.blogspot.se/2013/08/blog-your-heart-out.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen! Tack så hemskt mycket för utmärkelsen, det värmer verkligen!

      Radera
  5. Ser ut som ett trevligt rött!

    SvaraRadera