lördag 22 juni 2013

China Glaze - White Cap

Hejsan allihopa! Hoppas att ni haft en riktigt bra midsommar med sol, jordgubbar och färskpotatis! Själv har jag precis kommit hem från vårt firande och trillade ner i soffan... Nu till nagellacket!

Tyvärr är det inte midsommarmanikyren jag kommer visa idag, den har jag inte hunnit fota än, förhoppningsvis kommer den upp under morgondagen... Dagens lack är iallafall White Cap från China Glaze, och det kom ut i kollektionen Anchors Away 2011, tillsammans med bl.a. favoriten Ahoy!. 

White Cap är ett ganska genomskinligt vitt jellylack med guldskimmer. Täckningen är inte så bra på lacket, på bilderna nedan har jag fyra lager, plus Seche Base som är ganska mjölkigt. Se upp för VNL alltså! Lacket var lätt att applicera, och torkade fort som det brukar vara med China Glaze. 

Jag gillade lacket väldigt mycket, men tyvärr var jag inte på humör för ett lack som inte täckte så bra när jag lackade med detta... Därför åkte det av rätt så fort, men det kommer definitivt användas igen! Tycker ju att lacket är så sommrigt och fint, måste nog bara invänta rätt tillfälle! 








2 kommentarer:

  1. Det är jättefint och blir så fint ovanpå andra lack. Sjukt nog har jag inte testat min flaska ännu. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hade varit roligt att se dina kommande swatcher! Skall se om jag kan komma på några roliga layerings!

      Radera