måndag 18 mars 2013

Orly - Smolder


Här kommer en mörkröd skönhet! Smolder släpptes hösten 2012 i Orlys kollektion Fired Up, en kollektion vars ena halva jag föll som en fura för. Båda de andra skimmerlacken är i min ägo och de är nästan lika fina som detta, de är orangea Flicker och guldiga Flare.

Smolder är ett mörkt vinrött skimmerlack som riktigt glöder i solskenet. Alldeles fullt med små små skimmerpartiklar!

Nu när mina naglar är lite kortare så täckte två lager alldeles perfekt, och det torkade normalfort. Jag har lite svårt att komma överens med formulan då den är lite väl rinnig och tillsammans med Orlys pensel så blir det lätt lack i nagelbanden.

Som ni ser så blir lacket väldigt mörkt på nageln, och inte riktigt så framträdande skimrigt som jag hade tänkt mig, och nu har jag kommit på varför. På sista bilden har jag haft lacket upp och ner ett par timmar, och då kommer det ljusare skimret fram igen. Nu skakar jag flaskan regelbundet och har den upp och ner tills färgen blivit normal igen.

Jag tycker att lacket är väldigt fint, men lite väl mörkt, så jag får se om jag tycker om det bättre när det fått sig en rejäl omgång!










Smolder ser mer ut som Flicker underifrån... 


Efter tre timmar åt fel håll... Strimmigt! 

1 kommentar:

  1. Jag har också denna skönhet, tycker det är en underbar färg! :-)

    SvaraRadera