söndag 17 mars 2013

China Glaze - Stone Cold

Här kommer ett lack ur China Glaze Hunger Games-kollektion som släpptes 2012 i samband med att filmen The Hunger Games hade premiär. Tre lack har jag ur kollektionen, och jag är väldigt nöjd med allihopa!

Förra helgen hade jag lite bråttom när jag skulle lacka om naglarna, så då fick Stone Cold titta fram ur gömmorna igen, då det torkar fort och inte kräver topplack.

Stone Cold är ett svart/asfaltsgrått lack som har matt finish! Riktigt läckert faktiskt, och inte så vanligt. Lacket torkar fort och väldigt matt, så man märker tydligt av den annorlunda ytan på nageln. Lätt att applicera, det hamnar där man vill, och China Glazes pensel är bra som vanligt. Två lager använde jag och inget överlack, det förstör ju effekten...

Det negativa jag har att säga om lacket är att det slits väldigt fort eftersom man inte har överlack på. Tipparna är slitna redan till kvällen eller dagen efter, och den matta finishen dör ut litegrann efterhand.

Rekommenderar därför att man antingen applicerar ett lager till dag två/tre som jag gjorde, eller kanske lägger ett lager topplack innan sista lagret lack. Matt överlack är ju också en variant man kan använda om man vill att manikyren skall sitta snyggt längre än ett par dagar.

Annars kul effekt och riktigt snyggt lack som imponerar på de mindre lackinsatta som inte är lika nördiga som mig ;)











2 kommentarer: