söndag 27 januari 2013

Orly - Miss Conduct

Nu kommer jag visa ett helt fantastiskt lack, men inte med så fina bilder tyvärr...

Miss Conduct är ett underbart knalligt ceriserosa skimmer/glitterlack med massor av prismatiska partiklar som glittrar superfint i solljuset. Nu har jag bara lite halvdassiga bilder, tagna med min iPad, i inomhusljus, men man ser ändå en aning om hur fantastiskt det är.

Det kom ut i Orlys vinter/julkollektion, Naughty or Nice, 2012.

Det glider på hur lätt som helst, två lager täcker bra, men jag har tre när jag har lite längre naglar. Inte alls rinnigt, eller för tjockt för den delen, det enda jag kan klaga på är att Orlys pensel är lite lång och mjuk, så det är svårt att få styrsel på den.

Älskar verkligen detta lacket, trots att jag inte är speciellt rosa av mig. Det här lacket seglade till och med om favoriten Ahoy! från China Glaze på min lista över rosa favoriter, inte dåligt!

Lacket är köpt från transdesign.com, en amerikansk lacksida, för 4,25$. Jag fick det i julklapp av mamma och pappa, men det är jag som valt och beställt.

Nu till bilderna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar