onsdag 30 januari 2013

China Glaze - Guissed up Green

En av mina favoritfärger på lack är grönt, vilket är passande idag, eftersom Karin som har bloggen Vackerunderbar har instiftat grön onsdag, och jag har ett väldigt fint grönt lack på mig idag. Andra temadagen på raken jag är med på med min nya blogg, impressive!

Guissed up Green är ett buteljgrönt skimmerlack som drar lite åt det blå hållet, vilket man ser mest av i flaskan. Väldigt klädsam färg, grön, men inte skrikgrön liksom.
Jag upplevde lacket som både skirt och täckande på samma gång konstigt nog. Om man lade ett flödigt, men jämnt lager hade det räckt att bara lacka ett lager, men om man tar för tunt med lack på penseln, eller drar för mycket på samma ställe så kan lacket dras med och man får kala fläckar. Nästan som med ett hololack... Väldigt märkligt!
Två lager blev det för min del, visserligen med två små kala fläckar, men det står jag ut med.

Tycker mycket om det här lacket, både färgen, finishen och täckningen.

Mitt lack har jag bytt till mig, men det finns säkert att köpa i Sverige för 99kr, eller via amerikanska webbshoppar för ca 3,5$.








Detta längtar jag lite extra efter nu när det ser mest grått och tråkigt ut här i Göteborg, den underbara våren, med sol, ljus, värme och härliga blommande träd. Längtar! Bilden är från förra våren, tagen i Kungsträdgården i Stockholm:

1 kommentar: