måndag 28 januari 2013

Blå måndag: China Glaze - Water you waiting for?

Blå måndag är ett fenomen i den svenska nagelbloggarvärlden, som startades av MrsData, där man helt enkelt bloggar om ett blått nagellack på måndagar! Lätt som en plätt! Detta blir min första gång, då jag både är ny i bloggvärlden (iaf på naglar...) och lite blyg av mig. Får se om det blir ett återkommande deltagande från min sida...

Jag visar iallafall ett relativt nytt lack från China Glaze, Water You Waiting For. Här talar vi verkligen om ett glitterlack! Massor med blått och grönt glitter i en bas som är lätt blå. Glittret är väldigt tätt packat, varför det är ganska tjockt. Det var inte svårt att lacka med, men det var liksom lite luftigt, så som många glitterlack lätt blir. Det torkade fort och lite matt, så överlack behövs om man vill ha det riktigt shiny.

Jag ville ha det helt täckande, men även inte allt för svårt att ta bort, grundande därför med underbara Yoga'ta get this Blue från OPI. Det kanske jag hade kunnat hoppa över, för det blev faktiskt täckande även på egen hand.

För att det inte skulle bli alltför skrovligt hade jag två lager Seche ovanpå, och det blev varken skrovligt eller helt slätt, istället blev det väldigt tjockt... Lite väl tjockt för mina naglar, därför satt det bara i ett dygn innan jag började slita med att få av det igen.

Summa summarum så gillade jag lacket, färgen är ju fantastisk, men inte att det blir så tjockt.

Här kommer bilderna:

ChG - Water You Waiting For, OPI - Yoga'ta Get This Blue








Avslutar med en bild på gårdagens gråmulna Göteborg, utsikt från vårt sovrumsfönster:

Tack för den här gången, nästa gång har jag ett produkttips och ett grönt lack på lut. 

2 kommentarer:

  1. Du kombinerar två av mina blå favoriter lldeles lysande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Får nog säga att OPI:n står som ohotad etta än så länge dock...

      Radera